Polizei Schweiz
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag
  • Category flag

Kanton Graubünden: Gemeinsame Verkehrssicherheitskampagne "Handy am Steuer" / Canton Grigione: Campagna comune per la sicurezza stradale "Cellulare al volante" / Chantun Grischun: Ina campagna communabla per la segirezza dal traff

Das Telefonieren am Steuer ohne Freisprechanlage ist nicht nur verboten, sondern auch sehr gefährlich. Deshalb beteiligt sich die Kantonspolizei Graubünden zusammen mit anderen Polizeikorps der Schweiz an der Verkehrssicherheitskampagne ''Handy am Steuer“.

Die Verkehrsteilnehmenden sollen mittels Plakatkampagnen und vermehrten Schwerpunktkontrollen für das Problem sensibilisiert werden. Ziel der Kampagne 2008, die im September während rund drei Wochen durchgeführt wird, ist es, die Zahl der durch Unaufmerksamkeit verursachten Verkehrsunfälle, insbesondere durch die Benützung von Mobiltelefonen, zu senken.

Ein weiteres Ziel der Kampagne besteht darin, Fahrzeuglenkende besser über die Rechtslage zu orientieren. Zwar wissen die meisten Automobilisten, daß die Benützung von Mobiltelefonen am Steuer verboten und strafbar ist. Daß ein solches Verhalten mit einer Ordnungsbuße von 100 Franken oft noch keineswegs erledigt ist, dürfte hingegen den wenigsten bewußt sein. Wenn beispielsweise ein telefonierender Fahrzeuglenker die Verkehrsregeln in schwerer Weise mißachtet und dabei andere Personen in Gefahr bringt, wird das ordentliche Strafverfahren angewendet.

Auch Freisprechanlagen können gefährlich sein Die Kampagne soll auch die Problematik von Freisprechanlagen aufzeigen. Damit zu telefonieren ist in der Schweiz nicht explizit verboten, soweit die Konzentration auf den Verkehr nicht eingeschränkt wird. Sobald der Lenker wegen des Telefonierens abgelenkt ist, wird sein Verhalten aber gesetzeswidrig.

Der Fahrzeuglenker ist verpflichtet, seine Aufmerksamkeit der Straße und dem Verkehr zuzuwenden. Auch wer mit einer Freisprecheinrichtung telefoniert, wird zur Rechenschaft gezogen, wenn er infolge Telefonierens einen Verkehrsunfall verursacht oder jemanden gefährdet.

Studien belegen Sicherheitsrisiko
Verschiedene internationale Studien belegen, daß Handybenützer im Straßenverkehr ein Sicherheitsrisiko darstellen. Wer beim Autofahren telefoniert, ist abgelenkt, und die Gefahr steigt, in kritischen Situationen falsch oder zu spät zu reagieren. Die Orientierung ist beeinträchtigt, der Fahrstil unregelmäßig und Fahrfehler häufen sich. Typische Folgen sind das Abkommen von der Fahrbahn, Auffahrunfälle und Mißachten des Vortritts für Fußgänger am Fußgängerstreifen, nicht zuletzt auch Frontalkollisionen mit tödlichem Ausgang.


Usare il cellulare al volante senza un dispositivo per telefonare a mani libere non solo è vietato, ma è anche molto pericoloso. Per questo motivo, la Polizia cantonale dei Grigioni, insieme ad altri corpi di polizia nazionali, prende parte alla campagna per la sicurezza stradale "Cellulare al volante".

Si vogliono sensibilizzare gli utenti della strada mediante campagne con manifesti e maggiori controlli specifici. Obiettivo della campagna 2008, che verrà svolta a settembre per circa tre settimane, è di ridurre gli incidenti provocati dalla disattenzione dovuta in particolare a telefoni cellulari. Un altro obiettivo della campagna consiste nell'informare meglio i conducenti sulla situazione giuridica.

La maggior parte degli automobilisti sa che l'utilizzo di cellulari al volante è vietato ed è punibile. Sarebbe invece noto a pochi che un tale comportamento spesso non si risolve con una multa disciplinare di 100 franchi. Se ad esempio un conducente al telefono trasgredisce in modo grave le norme della circolazione e mette in pericolo altre persone, viene applicato il procedimento penale ordinario.

Anche i dispositivi per telefonare a mani libere possono essere pericolosi La campagna intende evidenziare anche la problematica dei dispositivi per telefonare a mani libere. Non è esplicitamente vietato telefonare con un tale dispositivo mentre si guida, nella misura in cui la concentrazione sul traffico non venga limitata. Appena il conducente viene distratto a causa della telefonata, il suo comportamento diventa però contrario alla legge. Chi guida è tenuto a indirizzare la propria attenzione alla strada e al traffico.

Anche chi fa uso di un dispositivo per telefonare a mani libere è punibile se provoca un incidente stradale o mette in pericolo altri a causa della telefonata.

Gli studi confermano il rischio sicurezza
Numerosi studi informativi confermano che chi utilizza un cellulare nel traffico stradale rappresenta un rischio per la sicurezza. Chi telefona mentre è alla guida dell'auto è distratto e il pericolo di reagire in modo errato o tardivo in situazioni critiche aumenta. L'orientamento viene disturbato, lo stile di guida diventa irregolare e gli errori nella guida si moltiplicano. Conseguenze tipiche sono l'uscita dalla carreggiata, i tamponamenti e l'inosservanza della precedenza ai pedoni sulle strisce, non da ultimo anche collisioni frontali con esito letale.


Telefonar al guvernagl senza in indriz a maun liber n'è betg mo scumandà, mabain er fitg privlus. Perquai sa participescha la polizia chantunala dal Grischun, ensemen cun auters corps da polizia da la Svizra, a la campagna per la segirezza dal traffic "handy al guvernagl".

Las participantas ed ils participants da traffic duain vegnir sensibilisads per quest problem cun agid da campagnas da placats e da dapli controllas correspundentas. La finamira da la campagna 2008, che vegn manada tras il settember durant circa trais emnas, è quella da reducir il dumber d'accidents da traffic chaschunads tras inattenziun e quai cunzunt pervia da l'utilisaziun da telefons mobils.

In'ulteriura finamira da la campagna è quella d'orientar meglier las manischunzas ed ils manischunzs davart la situaziun giuridica. La gronda part da las automobilistas e dals automobilists sa bain ch'igl è scumandà e chastiabel d'utilisar ils telefons mobils al guvernagl. Las pli paucas ed ils pli paucs èn dentant conscients dal fatg, ch'in tal cumportament n'è savens tuttavia betg liquidà cun ina multa disciplinara da 100 francs. Per exempel sch'ina manischunza u sch'in manischunz che telefonescha gist surpassa en greva moda las reglas dal traffic sin via e metta en quest connex en privel autras persunas, vegn applitgada la procedura penala ordinaria.

Era indrizs da telefonar a maun liber pon esser privlus La campagna duai er demussar la problematica dals indrizs da telefonar a maun liber. Telefonar cun tals indrizs n'è betg scumandà explicitamain en Svizra, uschenavant che la concentraziun sin il traffic na vegn betg reducida. Uschespert che la persuna che manischescha è distratga tras il telefonar, cuntradi ses cumportament a la lescha. La manischunza u il manischunz è obligà da far attenziun a la via ed al traffic. Er quella u quel che telefonescha a maun liber sto star bun per quai, sch'ella u sch'el chaschuna in accident da traffic ubain periclitescha insatgi cun telefonar.

Studis cumprovan ina ristga per la segirezza
Differents studis internaziunals cumprovan che las utilisadras ed ch'ils utilisaders da telefonins èn ina ristga per la segirezza dal traffic sin via. Tgi che telefonescha durant l'ir cun auto è distratg, uschia ch'il privel da reagir fauss u da reagir memia tard en situaziuns criticas crescha. L'orientaziun è restrenschida, il stil da charrar è irregular ed ils sbagls da manischar s'augmentan. Las consequenzas tipicas èn che la manischunza u ch'il manischunz banduna il vial, collidescha da davos u surpassa la precedenza da las pedunas e dals peduns a las strivlas melnas e chaschuna betg sco ultim er collisiuns frontalas mortalas.

  Redaktion Polizei-Schweiz       2 September, 2008 12:51